2011/12/11

Vėgėlės

Jau tampa tradicija, kad su kolegomis kasmet bent vieną kartą išsiruošiame į vėgėlių žūklę. Kartais gaudome "vietines" Nemuno aukštupio vėgėlaites, na o kartais ir žemupyje - iš Kuršmarių migruojančias didžiąsias.
Ne išimtis ir šie metai - po kelių savaičių planavimo ir tinkamos datos derinimo vykstame į žemupį. Planuojame būti dvi paras, tad penktadienį, pabaigę darbus kiek tai įmanoma ankščiau, lekiame per tirštai krentantį sniegą. Anot kolegos oras - vėgėlinis ir nėra ko delsti - vietos graibstyte graibstomos. Kelionė neprailgsta ir mes jau vietoje. Vieta visiems tinka ir skubiai statome užuovejas bei palapines, rišame pavadėlius ir sistemėles - galų gale mauname sliekus, kilbukus ir metame meškeres.
 Pirmas kibumas apie 20 val. - kotą gan stipriai supurto apie 800 gr. sverianti marmurinė gyventoja - aukštupyje tai jau normali žuvis, na o čia tik eilinis "šlipsas" :)
 Taigi šioks toks veiksmas džiugina ir tikimės sulaukti daugiau kibimų, tuo labiau, kad naktis dar prieš akis. Antras kibimas apie 22 valandą ir į krantą parkeliauja apie 2 kilogramus sverianti plėšrūnė. Džiūgaujame - dabar jau be laimikio nebegrįšime.
Nuotaiką pradeda gadinti didelis mėnulis nušviesdamas krantą kaip halogeninė lempa - ir išties kibimai liaujasi ir tik apie 7 valandą ryte krantą pasiekia kilograminė žuvelė. Netrukus po jos jau praktiškai visai prašvitus kolega pompuoja apie 2 kilogramus sveriančią gražuolę.
 Daugiau nebekimba - pusryčiaujame, vėliau pietaujame ir ilsimės - laukia dar viena naktis.
 Kyla vėjas, tenka perkalinėti palapinės kuoliukus, pasirodo pirmos snaigės - žemė pabąla. Metame meškeres ir laukiame eilinio "maumo" kibimo. Sninga, vėjas nejuokais įsibėgėja ir ketinasi sugriauti mūsų pastogę, sninga kumščio didumo snaigėmis, tarpais lyja - pagalvojam, kad tokiu oru geriau sėdėti namuose už 250 kilometrų.
Aplink tamsa, staugiantis vėjas, be šviesų važinėjantys pasieniečiai ir vietiniai brakonieriai ieškantys laisvų "dambų" - moralų jiems neskaitėme, nematėme gaudant o tuo labiau pagaunant, tačiau pasigirti įranga - pasigyrė. Jie savo juodą darbą pradės po gruodžio 15, kada krantai ištuštės ir bus galima nesivaržant darbuotis. Juo labiau, kad aplinkosauga į tai žiūri pro pirštus.
Per šią naktį sugauname dar 8 vėgėles ir tik 3 iš jų vertos dėmesio beveik 2,5 kg ir 2 po 2 kilogramus. Likusios keliauja paūgėti.
Su pirmais šviesos spinduliais nusprendžiame rinktis daigtus, dar laukia tolimas kelias namo. O čia dar sugryšime, jei ne kitais metais tai dar kitais, pasiilgę dar vienos žvarbios, šlapios ir extremalios žūklės, pasiilgę prieš metus matytos "marmurinės" žuvies.