2013/10/25

„Ant Bangos – Timar Mix“ – LSŽF Dugninės žūklės taurės varžybose

Užpilu nedidelį termosą kavos ir linkėdamas geros darbo dienos, rūškaną veido išraišką nutaisiusiai žmonai, tyliai išsėlinu pro duris. Man visad mielos šypsenos jos veide nebuvo – juk vėl savo antros pusės nematys visą savaitgalį, o tokių savaitgalių sezono metu daugiau nei dešimt. Kur dar artėjantis žiemos sezonas, kurio metu žūklės varžybų vyksta dar daugiau nei vasarą. Tačiau tokia jau mūsų žvejų-sportininkų mylimųjų dalia. Už tas ilgas laukimo valandas jas turime mylėti ir gerbti dar daugiau.
    Šį kartą žvejybinės mantos prikrautas automobilis rieda į Birštoną, kur numatomos pirmos Lietuvoje Lietuvos Sportinės Žūklės Federacijos (LSŽF) dugninės meškerės varžybos. Nors vieta ir puikiai žinoma, joje jau vykęs Lietuvos čempionato etapas ir Tubertini taurė, tačiau spalio mėnesio antroje pusėje daugumos dugninės meškerės mėgėjų įrankiai jau seniai būna supakuoti ir laukia kitų metų sezono.
    Vėlų rudenį susitarti su taikia žuvimi darosi vis sunkiau. Išskirti galima, gal tik didesnes upes, kur gilesniuose ruožuose žiemojimui susirenka didelis baltos žuvies kiekis.
    Taigi šiose varžybose rėkėjo ypač perprasti žuvies norus, jos stovėjimą ir maitinimosi intensyvumą. Pirmoji treniruotė, vykusi prieš savaitę, žadėjo gan aktyvų žiobrių, nedidelių karšiukų ir kuojų kibimą, reikėjo tik tinkamai paruošti jauką. Didelę įtaką darė ne kvapas, o jauko sudėtis, dalelių dydis, tinkamas drėkinimas ir labai savitas jaukinimas.
    Paskutinė treniruotė, kaip visada vyksta penktadienį prieš varžybas. Sutarti su žuvimi vis vėstant vandeniui darosi sunkiau. Visiems begaudantiems kibimas labai silpnas. Pagrinde kimbančios kuojos labai greitai pasisotina ir pradeda ignoruoti joms siūlomus masalus. Bandome dar labiau mažinti jauko maistingumą pridėdami kurmiarausio žemės, tačiau ir tai nelabai gelbėja. Galų gale sušalę, taip ir neišsiaiškinę nekibimo priežasčių baigiame treniruotę. Paskutinės valandos iki varžybų lieka kabliukų raišiojimui, paskutiniam įrangos patikrinimui bei sutvarkymui, jaukų receptūrų kūrimui ir aišku poilsiui – su skaudančia galva išsėdėti penkias varžybų valandas vienoje vietoje labai nelengva.
    Vėsus rytas. Automobilio termometras užfiksuoja 2 laipsnius žemiau nulio. Šalta net gurkšnojant kavą. Starto vietoje vienas po kito renkasi būsimi varžybių dalyviai, aptarinėja treniruočių rezultatus, būsimas varžybas ir dar kai ką. Sulaukiu savo kompaniono Sergej Aleškevič. Komandos treneris Linas Žvaliauskas greitai vedasi arčiau vandens ir duoda paskutinius nurodymus.  Jo manymu „Ant Bangos – Timar Mix“ turi laimėti. Upės vanduo gyvas – tai ten tai šen galima pamatyti žuvų ratilus. Meldžiame burtų dievo ištraukti sektorius ten, kur didžiausias žuvies kiekis.
    Visiems susirinkus ir užsiregistravus, teisėjai skelbia varžybų atidarymą, primenamos taisyklės ir ištraukiami burtai (ankščiau minėtas dievas tikrai egzistuoja) – mums pasisekė, gavome tikrai ne blogiausius sektorius.
    Pasiruošimas – atima ir nemažai laiko, ir yra labai svarbus. Tai kaip pasiruoši žūklei gali lemti tavo laimikį. Ne vietoj padėtos atsarginės meškerės gali pintis ir jų keitimas užtruks, o kreivai pritvirtintas masalų stalelis gali klibėti, nuo kurio vis kas nors kris. Aišku tai prielaidos, tačiau čia skubėti negalima ir viską reikia atlikti kiek įmanoma geriau.
    Išsimatavau gylį, nesunkiai radau giliausią tašką – tai smėlis su viena kita kriaukle ar akmenuku. Mano planam vieta nelabai tinkama, tad užsiklipsuoju keliais metrais arčiau ant kriauklių kilimo. Arčiau kranto kliuvinių daugėja, o gylis palaipsniui mažėja. Statesnis šlaitas prasideda tik už gerų 15 metrų. Nieko įdomaus, tad abu savo Drennan Machpro kotus nustatau tam pačiam atstumui, skiriasi tik šėryklėlių svoriai. Naudoju Drennan Oval Groundbait šėryklėles. Jų plokščias padas labai gerai sukimba su dugnu, o suplota forma mažiau veikiama srovės. Pagal mano planą, viena turi stovėti net ir išplovus visą jauką, kita išplovus didesnę dalį jauko turi pradėti slysti dugnu.
    Jaukinimo pradžia – priešingai nei vasarą į vandenį krenta žymiai mažiau šėryklų su jauku – visi dirba lėčiau ir tiksliau. Didelis jauko kiekis išties gali sugadinti visą žūklę. Per dešimt jaukinimui skirtų minučių į gaudymo tašką sumečiau tik 5 šėryklėles jauko, nors vasarą tas skaičius daugiau nei dvigubai didesnis.
    Startas ir vieną po kito ištraukiu du po kelis šimtus gramų sveriančius žiobrius. Po kelių minučių neblogą kuoją. Visas penkias varžybų valandas žuvis kibo labai nevienodai – jos niekaip nesisekė pastoviai užlaikyti viename taške. Dešimt ar dvidešimt minučių pakankamai aktyvaus kibimo ir toks pats tuščias tarpas. Gelbėjo tik didelis pakirtimo procentas. Trenerio patarimai tai duodavo naudos, tai visiškai neveikdavo, tačiau vietoje nestovėjau – vis eksperimentavau, kažką keičiau. Buvo įdomu tai, kad dauguma pagavo karšiukų, kurie man nekibo visiškai. Varžybų pabaigoje pradėjau naudoti trūklio ir slieko aktyvatorius – jie tikrai veikė. Paskutinę valanda gaudžiau praktiškai be sustojimų, nedžiugino tik žuvies dydis, daug nedidelių ešeriukų ir viena kita kuoja. Pagavau ir vieną nedidelį karšiuką.
    Svėrimas kiek nustebino, nemaniau kad savo sektoriuje surinksiu didžiausią svorį, tačiau kilogramu aplenkiau artimiausią konkurentą ir sugavęs 4,725 kilogramo likau pirmas. Sergejui kiek nepasisekė ir jo rezultatas tik 5-tas. Bendrai surenkame 5 baudos taškus iš komandinės įskaitos išbraukdami vieną asmenininką. Komanda „Feeder Team“ surenka tik 4 ir mus lenkia vienu tašku. Norint laimėti, reikia stengtis – ir vienas taškas tai dar ne didelė bėda. Pasidaliname pastebėjimais ir išsiskirstome ilsėtis. Man antra diena visad būna sunkesnė už pirmąją.
    Prabudau ankščiau nei priklauso, truputį purškia smulkus lietus. Apžiūrime trenerio atliktus namų darbus – kibimo intensyvumo grafikai daug ką pasakytų tik ne dabar. Dabar galėjo sugaudyti bet kas ir bet kur, reikėjo tik žinoti kaip gaudyti. Ištraukęs tą patį sektorių nustebau – baimės jausmas maišėsi su džiaugsmu. Tikėjau, kad šiandien galėsiu išpešti daugiau, bet to bijojau. Pasitikėjau viskuo – treneriu, įrankiais, Timar-Mix jaukais, slaptais kvapais – bet iki pat starto jaudulys ėmė viršų. Susiruošiau labai greitai – atstumas jau žinomas nuo vakar. Nieko nekeičiu – turiu laimėt.
Startas ir ištraukus vos pora nedidelių kuojų kibimas užsiriša. Aukščiau manęs sėdintis Valdas Tichomolovas traukia žuvį po žuvies, ji kiek mažesnė nei mano, tačiau gaudome vienoje linijoje ir didelė dalis mano sektoriaus žuvies apsilanko jo zonoje. Laikausi plano, sunkią šėryklę keičia lengvesnė – kelios žuvys ir vėl kita. Aktyvinimas vėl padeda, visą žuvį susirenku pas save ir Valdas priverstas pereiti keliais metrais giliau. Pradeda lyti. Nemalonu gaudyti, tačiau šiaip ne taip kenčiu. Žuvis giliau nesitraukia ir iki varžybų galo išlaikau daugiau ar mažiau pastovų tempą. Šį kartą buvo daug daugiau karšiukų – trenerio gudrybė tikrai pavyko. Daugiau nei 6 kilogramai – geriau nei gerai – reiškia puikiai atlikti namų darbai. Nors pirmai vietai ir būtų užtekę vakarykščio rezultato, vis tik jį pagerinau beveik 1,5 kilogramu.
    Šone sektoriaus stovi palaikyti atvykę bičiuliai – sveikina su jau įprastu rezultatu ir bando prisiminti varžybas, kurių aš nelaimėjau. Asmeninėje įskaitoje abejonių neliko – aukso spalvos medaliu pasipuošiu aš, tačiau ar komandinėje įskaitoje aplenkėme „Feeder Team“? Abi zonos pasvertos, paskalų lygyje susiskaičiuojame rezultatus ir drąsiai einame tvarkytis žūklės rakandų. Turėtumėm būti pirmi. Lietus purškia be sustojimo, tačiau nuotaika pakili.
    Profesionali Naglio teisėjų komanda rezultatus suskaičiuoja momentaliai. Greitai jie ir paskelbiami. „Ant Bangos – Timar Mix“ pirmi – suplojam rankomis ir nusišypsom. Asmeninėje įskaitoje pasipuošiu geltonu medaliu. Nuotaika pakili. Fotografuojamės atminčiai. Atsisveikiname su visais ir greičiau, kol dar kažkiek sausi riedame namo. Planas pavyko visais 100 procentų.
    Pabaigai noriu padėkoti komandos „Ant bangos – Timar Mix“ vardu visiems prisidėjusiems prie šių varžybų organizavimo. Teisėjams. Komandos bičiuliui ir treneriui. UAB Kotas už rėmimą ne tik šiose varžybose, tačiau ir viso sezono metu – tikimės jūsų neapvylėme. Iki susitikimų kitose varžybose.